|
NASZ ADRES: SZKOŁA PODSTAWOWA IM. H. SIENKIEWICZA W KOWALI
KOWALA DRUGA 29
24-320 PONIATOWA
TEL. 818201009; E-MAIL:
Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

zalaczniki do statutu |
![]() |
![]() |
28.11.2017. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Karta samooceny zachowania ucznia
W każdej z ośmiu kategorii wybierz ten zapis, który Twoim zdaniem najlepiej pasuje do Ciebie, następnie wpisz punkty przypisane danemu zapisowi do tabelki.
Kategoria I – Stosunek do nauki W stosunku do swoich możliwości, wkładu pracy i innych uwarunkowań, osiągam wyniki: 3 pkt. – maksymalne, 2 pkt. – dość wysokie, 1 pkt. – przeciętne, 0 pkt. – niezadowalające.
Kategoria II – Frekwencja 3 pkt. – nie mam nieusprawiedliwionych nieobecności i spóźnień, 2 pkt. – mam niewielką liczbę godzin nieusprawiedliwionych lub spóźnień, 1 pkt. – czasami opuszczam lekcje bez usprawiedliwienia lub spóźniam się 0 pkt. – często spóźniam się lub opuszczam lekcje bez usprawiedliwienia
Kategoria III – Rozwój własnych uzdolnień i zainteresowań 3 pkt. – systematycznie i aktywnie uczestniczę w zajęciach szkolnych lub pozaszkolnych kół przedmiotowych, kół zainteresowań lub w kursach specjalistycznych 2 pkt. – czasami uczestniczę w zajęciach szkolnych kół przedmiotowych lub kół zainteresowań proszę nauczycieli o wskazówki do samodzielnej pracy nad sobą, 1 pkt. – satysfakcjonuje mnie uzyskiwanie przeciętnych wyników w nauce szkolnej, 0 pkt. – nie uzyskuję nawet przeciętnych wyników w nauce szkolnej.
Kategoria IV – Takt i kultura w stosunkach z ludźmi 3 pkt. – jestem zawsze taktowny, prezentuję wysoką kulturę słowa i dyskusji, jestem życzliwy/a w stosunku do otoczenia, 2 pkt. – jestem zwykle taktowny, życzliwie usposobiony, a w rozmowach staram się o zachowanie kultury słowa, umiem dyskutować, 1 pkt. – zdarzyło mi się zachować nietaktownie lub, nie zapanowawszy nad emocjami, użyć mało kulturalnego słownictwa w rozmowie lub dyskusji, 0 pkt. – używam wulgaryzmów, jestem agresywny, nie staram się nawet o zachowanie kulturalnych form w prowadzeniu rozmowy czy dyskusji.
Kategoria V – Sumienność, poczucie odpowiedzialności 3 pkt. – dotrzymuję ustalonych terminów (zwrot książek do biblioteki, sprawdzianów, wypożyczonej odzieży sportowej, przekazywanie usprawiedliwień itp.), rzetelnie wywiązuję się z powierzonych mi oraz podejmowanych samodzielnie różnorodnych prac i zadań, 2 pkt. – dotrzymuję ustalonych terminów, wykonuje powierzone mi prace i zadania, które staram się wykonywać terminowo i solidnie, 1 pkt. – zdarza się, że nie dotrzymuję ustalonych terminów lub niezbyt dobrze wywiązuję się z powierzonych mi prac i zadań; rzadko podejmuję dobrowolne zobowiązania, 0 pkt. – nie dotrzymuję ustalonych terminów, nie wykonuję powierzonych mi prac i zadań, nie podejmuję dobrowolnych zobowiązań.
Kategoria VI – Postawa moralna i społeczna ucznia 3 pkt. – w codziennym życiu jestem uczciwy/a, zawsze reaguję na dostrzeżone przejawy zła, szanuje godność osobistą własną i innych osób, szanuję pracę swoją i innych, mienie publiczne i własność prywatną; chętnie pomagam kolegom zarówno w nauce, jak i w sprawach życiowych, 2 pkt. – postępuję uczciwie,przeważnie reaguję na dostrzeżone przejawy zła, szanuję własną i cudzą pracę, szanuję godność osobistą własną i innych osób, mienie publiczne i prywatne; nie uchylam się od pomocy kolegom w nauce i innych sprawach życiowych, 1 pkt. – zdarzyło się kilka razy, że nie postąpiłem/łam zgodnie z zasadą uczciwości w stosunkach międzyludzkich, uchybiłem/łam godności własnej lub innej osoby, nie wykazałem/łam dostatecznego szacunku dla pracy własnej lub cudzej, naraziłem/łam na nieznaczny uszczerbek mienie publiczne lub prywatne, odmówiłem/łam pomocy koledze w nauce lub w innej życiowej sprawie; 0 pkt. – moje postępowanie jest sprzeczne z zasadą uczciwości, jestem obojętny/a wobec przejawów zła, nie szanuję godności własnej i innych ludzi, nie widzę potrzeby szanowania pracy oraz własności innych,
Kategoria VII – Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa 3 pkt. – zawsze przestrzegam zasad bezpieczeństwa 2 pkt. – zazwyczaj przestrzegam zasad bezpieczeństwa 1 pkt. – kilka razy trzeba było mi zwracać uwagę na to, że moje postępowanie może spowodować lub powoduje zagrożenie mojego bezpieczeństwa lub innych osób, 0 pkt. – często stwarzam zagrożenie i lekceważę niebezpieczeństwo
Kategoria VIII – Postawa wobec nałogów i uzależnień 3 pkt. – nie mam żadnych nałogów (papierosy, alkohol, narkotyki, itp.) czy uzależnień (np. od gier komputerowych, internetu), 2 pkt. – nie mam żadnych nałogów (papierosy, alkohol, narkotyki, itp.), czasami jestem uzależniony/na od gier komputerowych/internetu ale staram się z tym walczyć, 1 pkt. – nie mam żadnych nałogów (papierosy, alkohol, narkotyki, itp.), uzależnienie od gier komputerowych/internetu nie przeszkadza mi, 0 pkt. – posiadam nałogi i/lub jestem uzależniony ale nie chcę z tym walczyć.
Karta samooceny zachowania ucznia
Imię i nazwisko …........................................................................................................................
klasa …..............................
Proszę uzupełnij teraz poniższą tabelkę:
Skala ocen: wzorowe – 24 – 22 pkt. poprawne – 12 – 8 pkt. bardzo dobre – 21 – 19 pkt. nieodpowiednie – 7 – 4 pkt. dobre – 18 – 13 pkt. naganne – 3 – 0 pkt.
Wypełnia nauczyciel:
Karta oceny koleżeńskiej zachowania ucznia
W każdej z ośmiu kategorii wybierz ten zapis, który Twoim zdaniem najlepiej pasuje do Twojej koleżanki/kolegi, następnie wpisz punkty przypisane danemu zapisowi do tabelki.
Kategoria I – Stosunek do nauki W stosunku do jej/jego możliwości, wkładu pracy i innych uwarunkowań, osiąga ona/on wyniki: 3 pkt. – maksymalne, 2 pkt. – dość wysokie, 1 pkt. – przeciętne, 0 pkt. – niezadowalające.
Kategoria II – Frekwencja 3 pkt. – nie ma nieusprawiedliwionych nieobecności i spóźnień, 2 pkt. – ma niewielką liczbę godzin nieusprawiedliwionych lub spóźnień, 1 pkt. – czasami opuszcza lekcje bez usprawiedliwienia lub spóźnia się 0 pkt. – często spóźnia się lub opuszcza lekcje bez usprawiedliwienia
Kategoria III – Rozwój własnych uzdolnień i zainteresowań 3 pkt. – systematycznie i aktywnie uczestniczy w zajęciach szkolnych lub pozaszkolnych kół przedmiotowych, kół zainteresowań lub w kursach specjalistycznych 2 pkt. – czasami uczestniczy w zajęciach szkolnych kół przedmiotowych lub kół zainteresowań prosi nauczycieli o wskazówki do samodzielnej pracy nad sobą, 1 pkt. – satysfakcjonuje ją/go uzyskiwanie przeciętnych wyników w nauce szkolnej, 0 pkt. – nie uzyskuje nawet przeciętnych wyników w nauce szkolnej.
Kategoria IV – Takt i kultura w stosunkach z ludźmi 3 pkt. – jest zawsze taktowny, prezentuje wysoką kulturę słowa i dyskusji, jest życzliwy/a w stosunku do otoczenia, 2 pkt. – jest zwykle taktowny/a, życzliwie usposobiony/a, a w rozmowach stara się o zachowanie kultury słowa, umie dyskutować, 1 pkt. – zdarzyło jej/mu się zachować nietaktownie lub, nie zapanowawszy nad emocjami, użyć mało kulturalnego słownictwa w rozmowie lub dyskusji, 0 pkt. – używa wulgaryzmów, jest agresywny, nie stara się nawet o zachowanie kulturalnych form w prowadzeniu rozmowy czy dyskusji.
Kategoria V – Sumienność, poczucie odpowiedzialności 3 pkt. – dotrzymuje ustalonych terminów (zwrot książek do biblioteki, sprawdzianów, wypożyczonej odzieży sportowej, przekazywanie usprawiedliwień itp.), rzetelnie wywiązuje się z powierzonych jej/mu oraz podejmowanych samodzielnie różnorodnych prac i zadań, 2 pkt. – dotrzymuje ustalonych terminów, wykonuje powierzone jej/mu prace i zadania, które stara się wykonywać terminowo i solidnie, 1 pkt. – zdarza się, że nie dotrzymuje ustalonych terminów lub niezbyt dobrze wywiązuje się z powierzonych jej/mu prac i zadań; rzadko podejmuje dobrowolne zobowiązania, 0 pkt. – nie dotrzymuje ustalonych terminów, nie wykonuje powierzonych mu/jej prac i zadań, nie podejmuje dobrowolnych zobowiązań.
Kategoria VI – Postawa moralna i społeczna ucznia 3 pkt. – w codziennym życiu jest uczciwy/a, zawsze reaguje na dostrzeżone przejawy zła, szanuje godność osobistą własną i innych osób, szanuje pracę swoją i innych, mienie publiczne i własność prywatną; chętnie pomaga kolegom zarówno w nauce, jak i w sprawach życiowych, 2 pkt. – postępuje uczciwie, przeważnie reaguje na dostrzeżone przejawy zła, szanuje własną i cudzą pracę, szanuje godność osobistą własną i innych osób, mienie publiczne i prywatne; nie uchyla się od pomocy kolegom w nauce i innych sprawach życiowych, 1 pkt. – zdarzyło się kilka razy, że nie postąpił/ła zgodnie z zasadą uczciwości w stosunkach międzyludzkich, uchybił/ła godności własnej lub innej osoby, nie wykazał/ła dostatecznego szacunku dla pracy własnej lub cudzej, naraził/ła na nieznaczny uszczerbek mienie publiczne lub prywatne, odmówił/ła pomocy koledze w nauce lub w innej życiowej sprawie; 0 pkt. – jej/jego postępowanie jest sprzeczne z zasadą uczciwości, jest obojętny/a wobec przejawów zła, nie szanuje godności własnej i innych ludzi, nie widzi potrzeby szanowania pracy oraz własności innych,
Kategoria VII – Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa 3 pkt. – zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa 2 pkt. – zazwyczaj przestrzega zasad bezpieczeństwa 1 pkt. – kilka razy trzeba było jej/mu zwracać uwagę na to, że jej/jego postępowanie może spowodować lub powoduje zagrożenie bezpieczeństwa innych osób, 0 pkt. – często stwarza zagrożenie i lekceważy niebezpieczeństwo
Kategoria VIII – Postawa wobec nałogów i uzależnień 3 pkt. – nie ma żadnych nałogów (papierosy, alkohol, narkotyki, itp.) czy uzależnień (np. od gier komputerowych, internetu), 2 pkt. – nie ma żadnych nałogów (papierosy, alkohol, narkotyki, itp.), czasami jest uzależniony/na od gier komputerowych/internetu ale stara się z tym walczyć, 1 pkt. – nie ma żadnych nałogów (papierosy, alkohol, narkotyki, itp.), uzależnienie od gier komputerowych/internetu nie przeszkadza mu, 0 pkt. – posiada nałogi i/lub jest uzależniony/a ale nie chcę z tym walczyć.
Karta oceny koleżeńskiej zachowania ucznia
Imię i nazwisko …........................................................................................................................
klasa …..............................
Proszę uzupełnij teraz poniższą tabelkę:
Twoja koleżeńska ocena zachowania pomoże mi w ustaleniu oceny z zachowania Twoich kolegów. Dziękuję!
Skala ocen: wzorowe – 24 – 22 pkt. poprawne – 12 – 8 pkt. bardzo dobre – 21 – 19 pkt. nieodpowiednie – 7 – 4 pkt. dobre – 18 – 13 pkt. naganne – 3 – 0 pkt.
Wypełnia nauczyciel:
Regulamin punktowej oceny zachowania w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza
1. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz rodziców (opiekunów prawnych) o zasadach oceniania zachowania. 2. Ocena z zachowania wyraża opinię na temat funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym i pozaszkolnym. 3. Obowiązkiem każdego nauczyciela i pracownika szkoły jest systematyczne dokonywanie wpisów do zeszytu obserwacji ucznia. Wpisy dokonywane są według ustalonego wzoru. 4. Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami, jeżeli nie mają możliwości wpisu swoich uwag do zeszytu, zgłaszają je wychowawcy lub nauczycielowi uczącemu w danym momencie w klasie. 5. Wychowawca klasy udziela informacji uczniom (w wyznaczonych terminach) oraz rodzicom (na wywiadówkach) o ilości uzyskanych punktów i ocenach z zachowania. 6. Wychowawca ustala ocenę z zachowania śródroczną i końcowo roczną ucznia uwzględniając liczbę punktów zdobytych przez ucznia w czasie semestru / roku szkolnego. 7. W uzasadnionych przypadkach Rada Pedagogiczna może podwyższyć lub obniżyć ocenę 8. Gdy uczeń jest zagrożony oceną niedostateczną, wychowawca podaje ocenę do wiadomości uczniów i rodziców na miesiąc przed zakończeniem semestru / roku szkolnego. 9. W przypadku udowodnienia uczniowi jednego z następujących wykroczeń: - wyłudzanie pieniędzy, - picie alkoholu terenie szkoły, - używanie lub handel, rozpowszechnianie środków odurzających, - wybryki chuligańskie, - udział w zorganizowanej przemocy, działalności przestępczej, - znieważenie nauczyciela lub innego pracownika szkoły słownie, lub używając nowoczesnych środków gromadzenia i przekazu danych, - kradzież, - sprawy karne. A. Uczeń otrzymuje ocenę z zachowania nie wyższą niż nieodpowiednia (niezależnie od ilości uzyskanych punktów dodatnich), bez możliwości odwołania się od ustalonej oceny oceny. B. W przypadku udowodnienia uczniowi jednego z w/w wykroczeń, oraz obliczeniu punktów z zachowania ( nie są one wystarczające na uzyskanie oceny poprawnej, uczeń otrzymuje ocenę adekwatną do liczby uzyskanych punktów – nieodpowiednią lub naganną). 10. W przypadku, gdy uczniowi nie udowodniono żadnego z wykroczeń z punktu 9, jednak jego ocena semestralna z zachowania po przeliczeniu punktów jest poprawna, nieodpowiednia lub naganna, wychowawca klasy może raz w całym okresie kształcenia (drugi etap edukacyjny), podwyższyć ilość punktów do 100 (co nie jest wyznacznikiem żadnej oceny 11. Każdy uczeń na początku pierwszego semestru otrzymuje limit 100 punktów dodatnich, co jest wyznacznikiem oceny dobrej. 12. W trakcie semestru uczeń może uzyskać punkty dodatnie i ujemne, które dodaje się lub odejmuje od otrzymanego limitu. 13. Uczeń rozpoczyna drugi semestr z ilością punktów, które zdobył w pierwszym semestrze (z wyjątkiem pkt. 9 i 10). Ilość punktów może być zwiększona lub zmniejszona. 14. Jeżeli uczeń nie uzyskał odpowiedniej ilości punktów do otrzymania wyższej oceny 15. Ocena z zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna, zgodnie 16. Uczeń lub jego rodzice (opiekunowie prawni) mogą zgłosić zastrzeżenia do Dyrektora Szkoły, jeżeli uznają, że ocena z zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalenia tej oceny. W takim przypadku stosuje się działania określone 17. Zasady przeliczania punktów:
PUNKTY DODATNIE
PUNKTY UJEMNE
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|