Skip to content

NASZ ADRES: SZKOŁA PODSTAWOWA IM. H. SIENKIEWICZA W KOWALI
KOWALA DRUGA 29
24-320 PONIATOWA
TEL. 818201009; E-MAIL: Ten adres email jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Start arrow Aktualności arrow Wycieczka do Łańcuta i Markowej
cze 26 2009
Wycieczka do Łańcuta i Markowej Drukuj Wyślij znajomemu
25.06.2009.

19 czerwca uczniowie naszej szkoły wraz z kolegami i koleżankami ze Szkoły Podstawowej w Niezabitowie uczestniczyli w wycieczce do Łańcuta i Markowej.

W Łańcucie zwiedziliśmy zamek, który  jest jedną z najpiękniejszych rezydencji arystokratycznych w Polsce. Słynie ze znakomitych wnętrz mieszkalnych oraz niezwykle interesującej kolekcji pojazdów konnych. Zespół pałacowy otacza stary, malowniczy park w stylu angielskim, w którym wznoszą się liczne pawilony i zabudowania gospodarcze, ściśle niegdyś związane z codziennym życiem łańcuckiej rezydencji. Następnie poszliśmy do Oranżerii, gdzie mogliśmy podziwiać egzotyczne rośliny i zwierzęta. Niezapomnianych wrażeń dostarczyły nam dwa imponujące budynki zamkowych neobarokowych Stajni i modernistycznej z elementami klasycznymi Wozowni, choć tworzą oddzielny kompleks hippiczny stanowią cześć łańcuckiej rezydencji Potockich.

Następnie pojechaliśmy do Skansenu Wsi Markowa na znakomitą lekcję historii przodków tej miejscowości. Zwiedziliśmy chałupę kmieca ze stajniami, stodołę, wiatrak, który jest sprawny i można jeszcze w nim zmielić zboże, chałupę biedniacką i chlewik, kuźnię, bruk, olejarnię, Muzeum Pożarnictwa oraz olejarnię. Dużą frajdą była salka szkolna, w której z chęcią braliśmy udział w zajęciach prowadzonych przez nasze Panie.

Po wyczerpujących wędrówkach, choć było słonecznie i gorąco, odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy ok. 19 do domu.

Monika Wiczuk

« poprzedni artykuł   następny artykuł »